reklama

Hriech ako na dlani.

Drobný nákup špeciálnych skrutiek v malej predajni. Mám to rád, všetko sa dá odkomunikovať. Bude to rovných 11 eur. Z kešene vyťahujem bankovky 10 + 5. Predajca sa zaškerí: „A nemáte tam euro?“ Ja reku nemám. „Okej tak momentíček drobné mám v kancelárii“, chvíľu sa tam hrabe, s kýmsi aj prehodí slovo, ja unudene sledujem reklamy po stenách. Vyjde z dverí, do tlapy mi vhodí za hrsť mincí, poťažkám, váha pribl sedí, fajn.. Posledná výmena Dovi/Dovi a ja spokojne odchádzam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na chodbe si dotyčnú hŕbku chcem ledabolo vsúkať do gaťúreniec, naposledy im venujem pohľad.. ale čo to! Výsledná suma = 1 euro. Ups! Otáčam sa na päte, vchádzam odkiaľ som vyšiel, otrčím ruku s mincami a vo všetkej slušnosti sa s úsmevom opýtam: „Prepáčte nemali ste mi náhodou vydať 4 ojro?“ Môj díler fľochne prekvapený kukuč na moju dlaň, dve sekundy sa mu krútia v hlave kolieska: „Ojoj, jasne. Ospravedlňujem sa, štyri to mali byť všakže.. Dnes robím samé kiksy.“

V poriadku, sme len ľudia, usmievam sa keď odchádzam, občas sa to stane každému. A po malej chvíli sa zamračím. Aký je pomer „drobných náhod a nehôd“ vo váš neprospech voči tým vo váš prospech? Preberám si v duchu celoživotnú štatistiku finančných transakcií a čestne prehlasujem - bude to aspoň 10:1. Čim to asi je? Je marec, vonku svieti jarné slniečko a tak ho prijímam. Plne vo svoj prospech. Svet ľudí je zvláštne miesto.

Vladimír Hotár

Vladimír Hotár

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Insitný prieskumník. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu