reklama

Detskovýťahová stóry.

Sú dni, kedy sa trochu ponáhľam, a toto je jeden z nich! Potrebujem sa čo najrýchlejšie dostať z poschodia č. 10, na poschodie nula, von z paneláku. V snahe šanovať svoje starecké kĺby, privolávam výťah. Prišiel temer hneď, zhora. Náš výťah je totiž inteligent. Keď mu niekto na trase signalizuje, chcem sa zviezť, výťah to pochopí a zastaví sa, aj keď v ňom už niekto je. Šak chápete ne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vnútri stoja mamička a dieťa. Má asi tli loky. Teda, to dieťa. Nuž čo, „Môžem s Vami dole?“ pýtam sa galantne. „Ale isto, nech sa páči“, posunú sa trochu. Teším sa, ako mi dnes všetko vychádza. Hlavne časovo.

Zastavujeme na deviatom. Posuvné elektropneumatickoautomatické dvere sa otvoria, prázdna chodba. Asi nás niekto privolal a medzitým odišiel. Stane sa. Dvere sa zatvárajú, kabínka sa rozbehne, a... hneď na to zase brzdí, stojíme na ôsmom – prázdna chodba. Reflexne pozerám na hodinky. Vrr! Ďalšia polminúta v čudu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zastávka na siedmom poschodí ma už výrazne znepokojuje. Že by sa elektronický mozog nášho supermoderného výťahu načisto zbláznil? Uéé! Zle nedobre! Na šiestom poschodí vnútorne pením, stúpa mi teplota a tlak. Bublem. Azandalát, toto chce opravára! A vtedy sa ozve mamička: „Prepáčte.“ Usmieva sa.

Dvíham obočie, čo prepáčte, aké prepáčte, za čo prepáčte? Mamička veľavravne pozrie na svojho potomka, a tak si ho konečne obzriem pozornejšie. Ťapká ručičkami na steny výťahu a strašne sa teší. Docvaklo mi. Gombíky poschodí na ovládacom paneli všetky svietia. Chessusmaríja, dieťa nešťastné, čo si mi to len vykonalo!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď tu odrazu, zapáli sa mi v hlave lampášik. Žiadne nešťastné, veď ono je šťastné! Jediný nešťastník, ktorý sa ponáhľa som tu ja. A prečo vlastne? Pre nič. Ťap ťap! Niekedy to vyskúšam. Len si musím dať pozor na toho veľkého zamračeného chlpatého uja, čo občas nastupuje na deviatom. Neviem, či mi uverí, že mám pláve tli.

Vladimír Hotár

Vladimír Hotár

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Insitný prieskumník. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu